800 22 88 33

Po-Pá: 7:00-19:00

So-Ne: 9:00-14:00

Nastavení skupiny



Glacier Express a Matterhorn

4-denní zájezd s denním přejezdem.

Je nám líto, Vašim požadavkům nevyhovuje žádný termín.

1. den

Odjezd ráno. Průjezd Německem a Rakouskem kolem Bodamského jezera do Švýcarska. Průjezd okolo jezera Vierwaldstättersee a krajinou dalších krásných jezer do průsmyku Brünig. Zastávka v průsmyku Grimsel s výhledem na Bernské a Walliské Alpy a ledovec Rhonegletscher. Pozdě večer ubytování v hotelu Monte Moro v Saas Almagell. Nocleh.

2. den

Snídaně. Odjezd do Täsche. Zubačkou do Zermattu, nejbohatší švýcarské obce. Alpským metrem na Sunneggu (2288 m n.m.), v jezeru Leisee se zrcadlí mohutná pyramida Matterhornu lemovaná věncem okolních čtyřtisícovek. Návrat do Zermattu. Prohlídka Zermattu s dřevěnými walliskými domy a mondénními hotely. Odjezd do Saas-Grund. Výjezd kabinovou lanovkou na Kreuzboden (2397 m n.m.) a dále na Hohsaas (3098 m n.m.) pod mohutným Weissmiesem. Panoramatický výhled na protilehlé čtyřtisícovky a pod nimi na horské terase ležící Saas-Fee. Lanovkou zpět do Saas Grundu. Výjezd do Saas Fee, alpského střediska obklopeného 13 čtyřtisícovkami a ledovci, prohlídka. Návrat do hotelu. Večeře. Nocleh.

3. den

Snídaně. Odjezd do Brigu, krátká prohlídka města. Nástup do věhlasného Glacier Expressu - nejpomalejšího rychlíku na světě. Vlak jede nejkrásnějšími partiemi švýcarských Alp, které je možno obdivovat z klimatizovaných panoramatických vozů s částečně prosklenou střechou. Objednaný oběd je servírován během jízdy, aniž by bylo nutno opustit pohodlné sedadlo. Nejdříve cesta hlubokým údolím Rhony podél walliských dřevěných domů a barokních vesnických kostelíků, v jednom místě se vlak otočí v tunelu o 270 stupňů a vystoupá přitom o 150 metrů. Potom se údolí horní Rhony rozšíří a za Oberwaldem vlak pojede 20 minut 15 km dlouhým tunelem Furka až do horského Andermattu. V Andermattu je zapřažena lokomotiva s ozubnicovým pohonem a vlak začne pomocí ozubnice stoupat do průsmyku Oberalp (2033 m n.m.) - nejvyššího bodu trasy se stejnojmenným horským jezerem uprostřed mohutných alpských štítů. Při sjezdu do Disentisu s monumentálním benediktinským klášterem se naskýtají nádherné výhledy. V Disentisu je zapřažena opět normální lokomotiva a za Ilanzem se vlak ponoří do Rýnské soutěsky. V hlubokém kaňonu jsou koleje těsně podél Rýna, okolo se tyčí mohutné bílé skalní stěny. Po opuštění soutěsky vlak mine v Reichenau soutok Předního a Zadního Rýna a pokračuje širokým údolím do Thusisu, kde se rozloučí s Rýnem. Za Thusisem se údolí opět zužuje, vlak totiž projíždí soutěskou Schyn proti toku Albuly do Tiefencastelu. V Tiefencastelu začíná známá trať přes průsmyk Albula, která je zahrnuta na seznamu památek světového dědictví UNESCO. Nejdříve vlak jede krajinou zelených horských luk a malebných hor. Před Filisurem je světoznámý 65 metrů vysoký a 130 metrů dlouhý viadukt Landwasser, který je zakončen ohromujícím vjezdem do tunelu ve skalním masivu. A pak vlak stoupá z Bergünu do Predy – na 12,6 km překonává výšku 416 metrů díky 5 kruhovým tunelům, 2 normálním tunelům, 9 viaduktům a 2 galeriím. Hned za Predou začíná tunel Albula dlouhý skoro 6 km. Za tunelem se otevře pohled do údolí Engadin a vlak klesá až do mondénního Svatého Mořice. Po výstupu z vlaku odjezd podél toku Innu údolím Engadin do ČR.

4. den

Návrat ráno.

Počasí

Kanton Bern

-1°C Oblačno

Kanton Curych

-1°C Oblačno

Kanton Graubünden

0°C Polojasno

Kanton Lucern

1°C Oblačno

Kanton Sankt Gallen

-2°C Polojasno

Kanton Ticino

5°C Oblačno

Kanton Valais

-3°C Jasno

Kanton Vaud

1°C Polojasno