800 22 88 33

Po-Pá: 7:00-19:00

So-Ne: 9:00-14:00

Rozpis ceny

Rady na cestu

Co zabalit na dovolenou

  • Volba zavazadla je důležitá a záleží hlavně na tom, kam pojedete a jaký charakter dovolené jste si zvolili. Také si nezapomeňte přibalit drobné zavazadlo na malé výlety.
  • Pas, peníze a léky, které pravidelně užíváte si ponechejte v příručním zavazadle.
  • Těžké věci jako jsou například boty si dejte dospod zavazadla, aby se Vám nic nepomačkalo.
  • Pro koupání v mořích je dobré mít koupací boty nebo tenisky, které brání poranění mořskými živočichy.
  • Vše, co může vytéct důkladně zabalte do igelitového obalu.
  • Je dobré si také přibalit šití a malou lékárničku.
  • Nezapomeňte ani na fotoaparát nebo kameru, které vám osvěží vzpomínky na dovolenou.
  • Můžete si také vzít síťku proti otravnému hmyzu.
  • V žádném případě nezapomeňte na sluneční brýle, opalovací krémy a na přípravky proti spáleninám.
  • Přibalte si teplý svetr nebo plášť (pro večery v poušti je nutné teplé oblečení po celý rok).
  • Jako ochrana proti slunečnímu záření je vždy lepší vzít si oděv z přírodní bavlny než z umělého vlákna.
  • Myslete na to, jaké zdravotní problémy máte vy a členové rodiny a na co jste hákliví (úpal, střevní potíže…). Podle toho si sbalte vhodné léky.
  • Přestože repelentní prostředky seženete ve všech zemích, doporučujeme vzít si je s sebou alespoň v malém množství. Výhodnější jsou přípravky ve formě krémů, protože poskytují podstatně delší ochranu než přípravky tekuté.
  • Cestujícím s tělními implantáty, které obsahují kov (např. kardiostimulátor), doporučujeme si s sebou na cestu obstarat potvrzení lékaře, nejlépe také v anglickém jazyce. Zároveň je vhodné mít pro leteckou společnost připraveno vyjádření vašeho lékaře, že můžete letadlem cestovat bez jakýchkoli obtíží.
  • Seznam věcí do kufru

Rady na cestu

  • Bez pojištění Vám nedoporučujeme vůbec vycestovat.
  • Pokud by se Vám během dovolené stal nějaký úraz a budete za ošetření platit peníze v hotovosti, nechte si na zaplacený obnos vystavit účet, který po návratu přinesete pojišťovně k proplacení.
  • Při cestě do země s vízovou povinností si včas vyřiďte víza.
  • Je nutné si zjistit povinné očkování pro cílovou destinaci.
  • Nezapomeňte si pořídit fotokopie osobních dokladů.
  • V žádném případě neodevzdávejte v zahraničí Váš cestovní pas, ať jste k tomu jakkoli vyzýváni. Může se totiž stát, že už ho nedostanete zpět.
  • V méně vyspělých zemích se vyvarujte pití vody z vodovodu, kostek ledu, mléčných výrobků a jídel prodávaných pouličními prodejci, i zuby si čistěte vodou zakoupenou v lahvích, zabráníte tím žaludečním a střevním problémům.
  • Použijte dobře uzamykatelná zavazadla a při převzetí od přepravce si je důkladně zkontrolujte. Pokud zjistíte vykradení či poškození, okamžitě škodu hlaste u přepážky letištních reklamací Baggage Claims v areálu letiště.
  • Pro případ ztráty nebo odcizení platební karty je dobré si zapsat zvláštní telefonní linku Vaší banky na které Vám kartu ihned zablokují.
  • Při ztrátě nebo odcizení cestovních dokladů ihned kontaktujte místní policii i zastupitelský úřad ČR v dané zemi a požadujte sepsání protokolu. Také můžete požádat o vystavení náhradního cestovního dokladu, který má ale omezenou platnost a umožňuje Vám pouze návrat do ČR.
  • Nedoporučujeme brát si na dovolenou drahé šperky. Pokud tak učiníte, uložte si je společně s cestovními doklady, penězi, šeky a platebními kartami do trezoru, který by měl být k dispozici v každém hotelu.
  • Při leteckém cestování nemají děti do 2 let (infant) nárok na vlastní sedadlo během letu (pokud však chcete, můžete mu ho zaplatit).
  • Do letadla si můžete vzít pouze malá množství tekutin. Tekutiny a gely musí být v baleních do 100 ml (nápoje, pleťová mléka, krémy, parfémy, šampóny, gely, zubní pasty…). Všechna balení musí být umístěna v jednom průhledném uzavíratelném igelitovém sáčku o maximálním obsahu 1 litr na osobu.

Doprava

Přesto, že jsou časy odletů a příletů domluveny dopředu, může se stát, že i přes veškerou snahu cestovních kanceláří a dopravce budou časy změněny a to i několik hodin před plánovaným odletem. O případných nahlášených změnách odletových časů budete včas informováni. Cestovní kanceláře neručí za zpoždění letů, které mohou nastat z důvodu přetížení leteckých koridorů, nepřízně počasí nebo technických problémů apod. Při plánování vašich obchodních schůzek, cest a následných přípojů zpět do místa bydliště tedy raději počítejte i s možným delším zpožděním. Cestovní kanceláře nenesou odpovědnost za škody vzniklé změnou letového řádu. První a poslední den leteckých zájezdů je určen k přepravě a nikoliv již k vlastní dovolené. Cestujete-li s malými dětmi je lépe se vybavit dostatečným množstvím kojenecké stravy, nápojů a hygienických potřeb. V případě časného odletu nebo pozdního či zpožděného letu do cílové destinace nelze poskytnout slevy a kompenzace za služby, které nemohly být z tohoto důvodu využity (např. snídaně nebo večeře v hotelu). Ve většině případů nejdou zmeškané stravovací služby nahradit v místě pobytu, ale budou vám poskytnuty na palubě letadla (při pozdním odletu do zahraniční destinace obdržíte na palubě letadla večeři, při časném odletu z destinace snídani).

Zavazadla

Váhový limit na bezplatnou přepravu zavazadel bývá zpravidla 15 kg na osobu, s výjimkou dětí do 2 let, které nemají nárok na sedadlo v letadle. Dále si s sebou každý cestující může vzít na palubu letadla příruční zavazadlo nepřesahující standardní rozměry (56 x 45 x 25 cm) a nevážící více než 5kg. V příručním zavazadle nesmí být ostré předměty, manikúra, nože, zbraně a hračky odpovídající skutečným útočným zbraním. Tyto předměty smí být uloženy pouze v zapsaném odbaveném zavazadle. Pokud tomu tak nebude, je cestující povinen je odevzdat před odletem dopravci. Na palubu letadla si cestující mohou vzít tekutiny nebo gely pro osobní spotřebu v baleních do 100 ml uložené v průhledném uzavíratelném sáčku o objemu maximálně 1 litr a tekutiny a gely nezbytné v průběhu letu ze zdravotních důvodů. Dále je možno přepravovat tekutiny a gely koupené v letištních obchodech ve vyhrazeném bezpečnostním prostoru, v neveřejném prostoru mezi pasovými přepážkami a stanovišti bezpečnostních prostor a na palubách letadel registrovaných v EU. Takto nakoupené tekutiny a gely musí být v zapečetěné tašce. Další informace naleznete v článku Bezpečnostní pravidla na letišti.

Ztráta nebo poškození zavazadla

Za poškození nebo ztrátu zavazadla při letecké přepravě přebírá plnou zodpovědnost letecká společnost. Pokud při příletu zjistíte, že je Vaše zavazadlo poškozeno, nebo se dokonce ztratilo, sepište ihned v reklamačním oddělení na letišti protokol, který budete potřebovat pro odškodnění (k reklamačnímu řízení je třeba předložit originál letenky, palubního a zavazadlového lístku). Toto odškodnění budete požadovat přímo od příslušné letecké společnosti.

Přeprava zvířat a neskladných zavazadel

Zvířata a neskladná zavazadla se přepravují pouze po předchozím nahlášení letecké společnosti a za poplatek podle jejího ceníku (cca 1 000 Kč). Malá zvířata do 5 kg se mohou přepravovat v kabině letadla v uzavřené schránce. Větší zvířata se přepravují v zavazadlovém prostoru, ve zvláště k tomu určených boxech. Každé přepravované zvíře musí mít platné doklady (informace Vám budou podány na každé veterinární správě). Přesné informace k přepravě Vám podá konkrétní letecká společnost.

Odbavení na letišti

Sraz všech účastníků je vždy 2 hodiny před odletem. Před odletem si prosím důkladně přečtěte pokyny, které obdržíte od CK, překontrolujte si platnost svého pasu, popř. občanského průkazu (pro země EU – OP musí mít strojově čitelnou zónu). Další informace ohledně odbavení naleznete v pokynech k zájezdu, které většina cestovních kanceláří zasílá nejdříve týden před odletem.

Místa v letadle

Místa v letadle přiděluje letecká společnost při odbavení. Cestujete-li s rodinou nebo máte-li zvláštní požadavky na místa v letadle doporučujeme dostavit se k odbavení co nejdříve nebo si konkrétní místa předem za poplatek rezervovat.

Informace pro těhotné ženy

Pokud je uzavřeno zdravotní pojištění, nehradí pojišťovna po 6. měsíci těhotenství zdravotní komplikace s ním spojené. Dále je nutno se informovat u příslušné letecké společnosti, od jakého data je nutná lékařská zpráva a zda je možno se na její palubě přepravovat.

Delegát

Delegáti organizují transfery z letiště a na letiště, uvítací schůzky a schůzky během Vašeho pobytu, pomohou s výběrem výletu nebo pronájmem automobilu. Delegát bývá většinou v hotelu osobně k dispozici v určené hodiny, mimo tyto hodiny ho lze kontaktovat telefonicky. Delegáti mají na starosti více pobytových míst, neočekávejte prosím, že Vám delegát bude osobně k dispozici 24 hodin.

Ubytování

Většina hotelů je tvořena centrální budovou a několika vedlejšími budovami (např. bungalovy nebo vily). Pokoj může být umístěn v hlavní ale i vedlejší budově, v bungalovu nebo ve vile v hotelovém komplexu. Klienti jsou také povinni respektovat interní nařízení hotelu. Mezi tato nařízení patří např. zákaz vynášení jídla z hotelové restaurace a zároveň přinášení jídla, které nebylo zakoupeno v hotelu. Vyberete-li si pro svou dovolenou hotel vyšší kategorie může být požadováno i vhodné oblečení, zejména při vstupu do hotelové restaurace – pánové dlouhé kalhoty a dámy šaty apod.

Kategorie hotelů:

Hotelová kategorizace nemusí být totožné s kategorizací hotelu na místě a v některých destinacích (Egypt, Tunisko...) se může lišit od evropského standardu. I v komfortních hotelech mohou být některé pokoje jednodušeji zařízeny - vybavení však vždy odpovídá popisu v katalogu.

*        velmi jednoduché objekty

**      objekty turistické třídy s účelným vybavením a jednoduchým rozsahem stravování

***     běžný turistický standard ubytovacích a stravovacích služeb

****   velmi kvalitní ubytování s nadprůměrným vybavením a službami

*****  luxusní hotely pro náročné hosty s nadstandardním vybavením a službami

+        vyšší kvalita základního stupně (např. hotel ***+)

V případech změny Vámi objednaného ubytovacího zařízení CK, ke kterému ve všech turistických oblastech může ve výjimečných případech dojít, budete ubytováni v ubytovacím zařízení stejné kategorie. Služby náhradního hotelu nemusí být vždy stejné, mělo by však dojít k zachování rozsahu zaplacené stravovací služby. Úroveň a rychlost služeb poskytovaných personálem hotelů a ostatních ubytovacích zařízení odpovídá místním zvyklostem a mentalitě obyvatelstva.

Délka pobytu

Podle mezinárodních ujednání je host povinen opustit hotelový pokoj v den odjezdu do 12.00 hod. (v některých případech do 10.00 hod.), nastěhování v den příjezdu je podle možností hotelu nejdříve po 14.00. Časný příjezd či pozdní odjezd neopravňuje k delšímu užívání pokoje. Individuálně lze přímo s recepcí hotelu domluvit prodloužení pobytu za poplatek. V případě nočních letů a zaplacení této noci jako první služby, obdrží klient pokoj ihned po příjezdu do hotelu. Pro určení cen zájezdu je rozhodující počet nocí strávených v hotelu. Za noc v hotelu je považováno ubytování v době od 14.00 do 10.00 hod. následujícího dne a to i v případě, že ubytování v tuto noc nebylo čerpáno v plném rozsahu. Je-li tedy vypsán pobyt na 8 dní, v hotelu strávíte 7 nocí a to bez ohledu na to, zda budete v hotelu z důvodu pozdního letu ubytování až velmi pozdě v noci nebo brzy ráno.

Klimatizace

Klimatizace je v pokoji je-li výslovně uvedena ve vybavení pokoje u konkrétního hotelu (buď zdarma nebo za poplatek). Pokud je klimatizace centrální je nutno počítat s tím, že bude fungovat pouze několik hodin denně a většinou pouze v hlavní sezóně (červenec až srpen). Toto rozhodnutí je zcela v kompetenci vedení hotelu.

Stravování

Způsob stravování je uveden v popisu každého hotelu. V každé zemi platí odlišné stravovací zvyklosti, které se týkají sortimentu stravy, ale i způsobu jejího podávání. Pokud si zakoupíte pobyt s polopenzí nebo plnou penzí, je třeba počítat s tím, že nápoje nejsou zahrnuty v ceně. Kontinentální snídaně se většinou skládá z kávy a čaje, pečiva, másla, zavařeniny a sýra. Snídaně formou bufetu znamená volnou konzumaci z nabídky, která odpovídá kategorii hotelu a zejména místním zvyklostem. Většinou obsahuje kávu, čaj, džus, sladké pečivo, ovoce, vajíčka, zavařeninu, sýr a salám, to vše opět podle kategorie hotelu. Večeře je buď menu s obsluhou, výběr z několika chodů a saláty formou bufetu, nebo volná konzumace formou bufetu. Nabídka opět odpovídá kategorii hotelu, ve tříhvězdičkovém hotelu můžeme v mnoha případech očekávat pouze jedno teplé hlavní jídlo. U služeb zahrnutých v programu all inclusive se mohou lišit uvedené časy, rovněž se může lišit aktuální nabídka, která je zcela v kompetenci hotelu. Zvláště ve tříhvězdičkových hotelech může na začátku nebo na konci sezóny dojít k tomu, že v hotelu nebude dostatečný počet hostů, aby mohl být připraven švédský stůl. V takovém případě jsou jídla servírována. Stravování, které je zahrnuto v ceně souvisí s počtem nocí strávených v hotelu (např. 8 dní pobytu s polopenzí znamená většinou 7x snídaně a 7x večeře). Čerpání prvního a posledního stravování je závislé na čase odletu a příletu – viz odstavec doprava.

Další zajímavé články

×