1. Exim.MasterPage.BreadcrumbsWithoutContainer.ListItem
  2. A8
  3. A801
  4. A80101
  5. Antarktida - tučňáci císařští

Antarktida - tučňáci císařští

  • Antarktida - tučňáci císařští
  • „Nemyslím si, že jakýkoli jiný tvor na Zemi má horší život než tučňák císařský“, řekl po návratu z bílého kontinentu jeden z účastníků Expedice Terra Nova, jejíž vůdce R.F. Scott jako těsně druhý dobyl jižní pól.
  • Popis
  • Program

    1: ODLET Z PRAHY
    Odlet do Ushuaii přes Buenos Aires.

    2: BUENOS AIRES - USHUAIA
    Přílet do Buenos Aires, odlet do Ushuaii. Nocleh v Ushuaii.

    3: USHUAIA - OHŇOVÁ ZEMĚ - NALODĚNÍ
    Snídaně. Možnost návštěvy národního parku Tierra del Fuego, nalodění na expediční ledobornou loď a plavba průlivem Beagle směrem na jih.

    4 - 5: DRAKEŮV PRŮLIV
    Plavba přes Drakeův průliv. Během celé plavby probíhá na lodi populárně odborný program s polárnickou tematikou (přednášky, filmy, video projekce, odborné komentáře k navštíveným lokalitám, procesům, historii). Možno také pozorovat mořské ptactvo – několik druhů albatrosa (mezi nimi také největší létavý pták na světě albatros stěhovavý), buřňáka.

    6: ANTARKTIDA – WEDELLOVO MOŘE
    Vplutím do Wedellova moře nastává místo prvního skutečného kontaktu s Antarktidou. Během plavby Weddellovým mořem se postupně mohou objevovat mohutné ledové kry připomínající obrovské stolové desky – pro oblast na východ od Antarktického poloostrova typický úkaz. Na mnohých by hravě přistály velké dopravní letouny, na některé by se bez potíží vešlo město o velikosti Prahy. Dosud vůbec největší ledová kra měla rozlohu 31. 000 km2; byla tedy větší než Belgie.

    7 - 8: ANTARKTIDA – KOLONIE TUČŇÁKŮ CÍSAŘSKÝCH
    Tyto dva dny jsou vyhrazeny na výsadek helikoptérou ke kolonii tučňáků císařských na ostrově Snow Hill Island. Dosažení kolonie je možné pouze pomocí helikoptéry, jejíž provoz je nicméně závislý na přírodních silách. Pokud příroda dovolí, kapitán najde vhodnou pozici pro zahájení výsadku ke kolonii tučňáků. Let trvá cca. 15 minut (kapacita helikoptéry 6 osob). Místo přistání je vždy velmi pečlivě vybráno zejména s ohledem na nerušený život kolonie. Po přistání je proto nutné jít pěšky cca. 45 minut k vlastní kolonii. Poznámka: Vzhledem k odloučenosti lokality je provoz helikoptéry či konání výsadků bez záruky. Rozhodujícím faktorem jsou vždy aktuální povětrnostní a jiné podmínky a jedinou prioritou je bezpečnost všech zúčastněných. O konání výsadku rozhodne vedoucí expedice či kapitán plavidla.

    9: ANTARKTIDA – OSTROVY WEDDELLOVA MOŘE
    Pokud budou výsadky helikoptérou ke kolonii tučňáků císařských úspěšné, následují plánované výsadky na ostrovy ve Weddellově moři nebo na Antarktickém poloostrově. Na ostrovech Gourdin Island, Devil Island či Brown Bluff žijí dravé chaluhy, buřňáci a také tučňáci kroužkoví a oslí, kteří ve srovnání se svými největšími příbuznými, tučňáky císařskými dorůstajícími až 120 cm, vypadají maličcí. Na ostrově Seymour Island je významná přítomnost sedimentů z období křídy a byly zde nalezeny mnohé velmi zachovalé zkameněliny prehistorických ještěrů. Na nedalekém ostrově Jamese Rosse stojí česká Mendelova polární stanice. Další zajímavou zastávkou může být argentinská vědecká stanice Esperanza, která je nejsevernější výspou civilizace na jižním kontinentu. Pokud výsadky za tučňáky v den 7. a 8. nebudou úspěšné, následuje v tyto dny další pokus – výsadek na Snow Hill Island.

    10: ANTARKTIDA – DECEPTION ISLAND
    Během dne dle časových možností další aktivity. Následně odpoledne poslední výsadek v zátoce Pendulum Cove na malém vulkanickém ostrůvku Deception Island, kde najdeme velice zachovalé pozůstatky velrybářského průmyslu. Ostrov byl dějištěm důležitých operací během druhé světové války.

    11 - 12: DRAKEŮV PRŮLIV
    Plavba na sever Drakeovým průlivem.

    13: USHUAIA – BUENOS AIRES
    Vylodění v Ushuaii, přelet do Buenos Aires. Nocleh v Buenos Aires.

    14: BUENOS AIRES
    Prohlídka města včetně ústředního náměstí Plaza de Mayo s katedrálou a prezidentským palácem, nejširší ulice světa Avenidy de 9 Julio s Obeliskem republiky a budovou Opery či pěší nákupní zóny Avenidy de Florida. Zavítáte také do čtvrti Boca – tato část města patří k místům, na nichž ulpěl hvězdný prach božského Diega Maradony. Hřbitov Recoletta žije naopak legendou Evy Perón. Byť je odkaz této osobnosti poněkud kontroverzní, samotná procházka mezi vznosnými kryptami je zcela nevšedním zážitkem. Nocleh v Buenos Aires.

    15: BUENOS AIRES
    Snídaně. Volný den v Buenos Aires. Fakultativně možno navštívit památku UNESCO, město Colonia del Sacramento a jeho malebná zákoutí starobylých uliček, nacházející se na protilehlém břehu estuáru Rio de la Plata v Uruguai (cena: 3.000,- Kč/osoba). Večer představení argentinského tanga s večeří v národním stylu.

    16: ODLET Z BUENOS AIRES
    Odlet z Buenos Aires.

    17: PŘÍLET DO PRAHY

    Poznámka: vzhledem k expedičnímu charakteru cesty je program orientační a konkrétní trasa, její části nebo její pořadí se může měnit na základě aktuálních povětrnostních, ledových a jiných podmínek. Rozhodující slovo má vždy kapitán lodi.
    Poznámka: každý účastník expedice zahrnujících lety vrtulníkem bere na vědomí, rozumí a souhlasí s podmínkou, že stran letů nelze jakkoli garantovat konání jednotlivých letů, letových sekvencí, nebo garantovat jakýkoli konkrétní počet letů. Rozhodující slovo má vždy kapitán plavidla a piloti helikoptéry.

    Loď Ortelius byla postavena pro výzkumné účely Ruské akademie věd. Po dosloužení jako vědecké plavidlo prošla loď v letech nákladnou kompletní rekonstrukcí, tak aby splňovala všechny současné technické i bezpečnostní normy a zároveň vyhovovala expedičnímu charakteru zájezdu. Všechny kajuty mají příslušenství, většina dvoulůžkových kabin je vybavena palandami. Důležitým aspektem je ledoborná klasifikace UL1 / 1A, což lodi umožňuje pohyb v letním a podzimním období ve vodách zamrzlých jednoročním ledem. Společné prostory: Salon s barem a knihovnou, z něhož je výborný výhled na scenérie na trase, restaurace, přednáškový sál, na venkovních palubách lodi lze rovněž pohodlně vychutnávat přírodní krásy po trase. Technická data lodě: Délka 91 m, šířka 17,6 m, ponor 5,8 m, hrubý objem 4.575 t, pohon – 6 kombinované elektrodieselové motory, max. rychlost 14,3 uzlů, ledoborná klasifikace UL1 (=1A) Posádka – cca 48 osob (dle obsazení), cestující – 116

    Cena zahrnuje:

    • leteckou přepravu Praha – Buenos Aires – Ushuaia s přestupy

    • 3x nocleh v Buenos Aires v hotelu 4* se snídaní

    • 1x nocleh v Ushuai v hotelu 4* se snídaní

    • transfery mezi letišti, hotely a přístavem

    • plavbu dle itineráře

    • 10x nocleh na lodi ve dvojlůžkové kajutě Twin Porthole s malým oknem

    • plnou penzi, čaj, kávu a vodu po celý den během plavby

    • všechny výlety ha pevninu, výlety čluny zodiac

    • přednáškový program na lodi

    • zkušeného anglicky mluvícího průvodce

    • zapůjčení nepromokavé expediční obuvi

    • podrobné předodletové materiály

    Cena nezahrnuje:

    • spropitné
    • fakultativní výlety mimo plavbu i během ní
    • povinné pojištění léčebných výloh se speciální doložkou pro Antarktidu

    NA TENTO ZÁJEZD SE NEVZTAHUJÍ ŽÁDNÉ SLEVY.

    Ceny za vyšší kategorie kajut na lodi poskytneme na vyžádání. Rovněž je možná sleva při objednání místa ve

  • Popis

Fotogalerie

  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená
  • Hotel Antarktida - tučňáci císařští dovolená