Naši klienti radí: co zažít v Dominikánské republice

Koho by nelákaly bílé pláže Dominikánské republiky, na kterých se můžete slunit nebo odpočívat ve stínu palem a koupat se v průzračném moři? Dominikánská republika toho však nabízí mnohem víc! Přečtěte si zkušenosti a zážitky našich klientů z této země Karibiku a nechte se jimi inspirovat pro svoji dovolenou v Dominikánské republice.

Seznamte se s Dominikánskou republikou

"Dominikánská republika je stát v Karibském moři, který se rozkládá na východní části ostrova Hispaniola v souostroví Velké Antily. Jediným sousedním státem je Haiti.

Země je plná kontrastů. Země, kde na jedné straně si my turisté užíváme luxus tamnějších resortů, na druhé straně je z mého pohledu tady neuvěřitelná chudoba. Bída, nepořádek, všude se válejí petky, igelitky, papíry a je jim to putna (netýče se hotelů). Dominikánci jsou však neuvěřitelně spokojení a šťastní. Kladla jsem si denně otázku, jak je to možné? Po několika dnech jsem na to přišla. Oni nemají žádnou alternativu a tak žijí ze dne na den svůj bezstarostný život, jsou nesmírně hraví a soutěživí, sázejí denně 5 Pesos v Lotynce. Banca domky, jak se nazývají jejích sázkové kanceláře, jsou na každěm rohu a všichni toužebně očekávají svoji výhru. Takhle to jde od pondělí do neděle "every day"! V sobotu to navíc jistí kohoutí zápasy. Znova se opakují sázky a očekávají výhry.

Na sklizeň cukrové třtiny, která je zde nejdůlezitějším produktem, si Dominikánci najímání dělníky z Haiti. Haiťan sklízí třtinu ručně mačetou. Za ten obrovský vagón nabitý třtinou do neuvěřitelné výšky dostává 1$ denně. Jo, jo nespletla jsem se, jeden dolar. Půl dolaru má na obživu, půl dolaru si šetří, aby si mohl koupit domeček velikostí jako naše průměrná garáž. Na pidi domek potřebuje 130 až 150$."

Autor: Eva Murdychová PhDr.

Vydejte se vrtulákem do NP Los Haitises a pozorujte přírodu z koňského hřbetu

"Pro mě osobně byl největším přímo adrenalinovým zážitkem let do zátoky SAMANA malým jednomotorovým vrtulovým letadélkem Cherokee Piper z r. 1965. Vešli jsme se do něho 4 turisté, delegát p. Igor a pilot. Cesta tam byla celkem v pohodě, nad horama nás sice dohnal pořádný déšť, ale doletěli jsme.

Prohlídka Národního parku Los Haitises byla nádherná a hned po ní jsme autobusem odjeli na oběd k farmářce Marisol. A tam po obědě nastal ten okamžik pravdy. Vyjížďka na koních. V životě jsem na koni neseděla a ke koním vzhlížím s velkým respektem. Byl mi přidělen takový unavený hnědák s drobným mulatem. Když jsem se v potu tváře vyšplhala do sedla, tak to začalo. Hned po prvních 20 m jsme začali klesat strmou strání do koryta řeky, kterou jsme museli přebrodit. Pak zase vyšplhat na stezku. Tam bylo snad půl metru bahna, koník se prodil skoro po pás. Můj průvodce si mezitím různě odskakoval do okolní džungle a nosil mi různé listy, ke kterým mi dával přivonět. Koník se občad rozběhl, pak měl tendence jít se napít k řece. No hrůza. Hodně jsem se bála a když jsme cca po 2 km dorazili do cíle, sotva jsem stála na nohou. Cesta zpět byla jen o málo lepší, protože jsem už veděla, kudy půjdeme. Dobře to všechno dopadlo. Přežila jsem já i kůň.

No a to nás ještě čekala cesta letadélkem nazpět do hotelu. Ve stejné sestavě jako ráno. Jenže tentokrát pilot vystoupal s letadélkem opravdu hodně vysoko, až nad mraky, které se válely nad horama. Letadlo se klepalo, já protože jsem seděla vedle dveří jsem měla asi 2 cm dírami okolo dveří přírodní klimatizaci. No nic příjemného. Když jsme asi po 40 min letu začali klesat nad letištěm byla to úleva. Ale aby to bylo ještě víc dobrodružné, pilot při přistávacím manévru asi o 2 m minul ranvej a pak nějakým podivným obloukem jsme se na ní nakonec dostali. Jen jsme dosedli a popojeli, přistálo za námi velké letadlo amerických aerolinií. Byl to krásný výlet s nevšedními zážitky, na který se hned tak nezapomene."

Autor: Jana Červená

Poznejte všechny krásy Dominikány

Cukrová třtina, dominikánský rum, kokosy a jiné dobroty

"Navštívili jsme vnitrozemí, abychom viděli život domorodců. Jeli jsme otevřeným safari autem, podívali se na sklizeň třtiny, měli jsme možnost ji ochutnat, byla dobrá, slaďoučká, řidič nám na zastávkách naléval rum s Coca Colou. A tak nám cesta vesele ubíhala. Poté, co jsme dojeli do národního parku k vodopádům, jsme se mohli vykoupat, místní prodavač nám prodal lahodné kokosy, do kterých nám nalil rum a po vypití lahodného moku nám mačetou vysekal kokosovo-rumovou dužinu. Na oběd jsme se zastavili v typické rodině, koupili jsme si z jejich sklizně pravé kakao, skořici i vanilku. Po obědě jsme se přesouvali dál."

Místní škola a žáci

"Odpoledne jsme navštívili místní školu. Na příkaz paní učitelky nám děti zazpívaly jejich národní hymnu. A protože jsme celý den jezdili otevřeným autem, tak jsme podle toho i vypadali, silniční mekeup byl super, kdo ráno byl v bílém oblečení, večer byl jak... a jak poznamenala jedna paní, nevím jestli jsme pro děti ve škole nebyli větší atrakcí my, než oni pro nás. Tato historka mne vždy rozesměje."

Hlavní město Santo Domingo

"Taky jsme byli v Santo Domingu, což je hlavní město, viděli vše důležité co jsme vidět měli, přístav, katedrálu, prezidentský palác, krásné jeskyně, manufakturu Jantaru a Larimaru, dům Diega Columba, syna Kryštofa Columba, který byl zde vicekrálem s manželkou Marií z Tolleda, viděli jsme krásné aquárium se všema potvůrkami, které žijí v moři. Ochutnali jsme třtinovou šťávu, jedli v restauraci u přístavu."

Výlety za krásami Dominikány a pláže

"Nabídka výletů byla obrovská - od pozorování velryb na moři - až po návštěvu Karibských pokladů. Pani průvodkyně skvělá. Nesmírně jsme si to užili, sešla se výborná parta lidí a o legraci nikdy nebyla nouze. Hotel byl menší, v rodinném stylu, skvělé jídlo, super nabídka drinků, všude čisto, usměvavý, přivětivý personál. Za každý $ byli nesmírně vděční. Pláž s krásným bílým pískem plným mušlí a korálů. Spousta lehátek jak u bazénů, tak na pláži. Moře čisté a teplé. Krásně odpočaté a opálené jsme zvládly i ten 13 hodinový let s mezipřistáním na Azorských ostrovech."

Autor: Eva Murdychová PhDr.